کسانی که اقدام بوسیله بازسازی خودرو کرده اند، می دانند که این فرایند تا چه استاندارد می تواند پیچیده باشد. بازسازی یا تعمیرات یک خودروی جدید امر راحتی است بمنظور می قابلیت بوسیله راحتی با مراجعه به یک قطعه فروشی قطعات مورد احتیاج از قبیل کوئل شمع، قطعات جلوبندی، کالیپر ترمز و هر چیز دیگری را تأمین کرد. اما شرایط در مورد خودرویی که تعداد کمی از آن وجود دارد و تولید آن نیز سال ها است متوقف شده، به این راحتی زدودن.

البته برخی فروشگاه های ویژه هستند که قطعات خودروهای خاص را می فروشند؛ باوجوداین، همچنان پیداکردن فداکار قطعات امر سهل ای حلق. از سویی گاهی تقاضا بخاطر قطعه ای آنقدر پایین است که دیگر تولید مجدد آن نفع ی اقتصادی ندارد و تو صورت تولید نیز هزینه ی تولید آن نجومی می شود؛ برای مثال می استعداد بوسیله کف پوش های لامبورگینی میورا رمز کرد.



نیسان برای محلول این مشکل راه حل جدیدی پیشنهاد داده است. خودروساز ژاپنی از روشی خاص برای ریخته گری قطعات مصرف می کند که می تواند برای تولید قطعاتی با تیراژ پایین همچنین مورد استعمال صبر گیرد. در این روش می توان قطعاتی را از جنس ورقه های فولادی بدون نیاز بوسیله روش های متداول تولید کرد؛ برای مثال بخاطر پیدایش یک گلگیر نیاز است تا ورقه ی فی را به شکل مورد نیاز پرس کرد. بخاطر عمل چنین کار کننده به ابزارهایی بسیار بزرگ و با مداقه پشته نیاز است که می توانند میلیون ها دلار قیمت داشته باشند. از سویی، گاهی برای تولید فداکار قطعات نمی شود درون یک جنین تولید را عمل عدالت و خودروساز باید قالب ها و دستگاه های مختلفی را برای تولید یک سرنوشت از خودرو بوسیله امر ببرد.

در راه متاخر نیسان به جای قالب های ریخته گری یا پرس کاری از ربات ها استعمال می شود. در این روش صفحه ی فی به صورت محکم در یک فریم قرار می گیرد و پس ازآن ربات هایی که توسط کامپیوتر برنامه ریزی شده اند، با دقت فاتحه به شکل اعطا کردن ورقه ی فی می کنند و این امر را با استفاده از ابزارهایی انجام می دهند که روی بازوهای آن ها گمارش شده اند. این ربات ها می توانند با دقت شکل های منحنی، مقعر و گوژ را در بیاورند تا قطعه درون لباس مورد نظر سازنده مصنوع شود. داخل این رویه به برهان اینکه از وسیله های پرس رایج استفاده نمی شود، انعطاف پذیری فرایند ی تولید بسیار بالاتر است و تولید قطعه نیز در زمان کمتر مرطوب و با هزینه ی ناچیز تازگی ادا می شود. بدین ترتیب، با این وضع می توان قطعاتی با تیراژ پایین را با هزینه ای پایین تولید کرد.

مقاله های مرتبط:دوست داشتنی ترین خودروهای ژاپنی با مدل سازی منحصربه فردنگاهی عمیق به خودروهای اسپرت نیسان؛ GT-R، سری Z و سیلویا

نیسان در این قطعات از روکشی بسیار مشعشع مانند آینه نیز استفاده می بطی ء که بوسیله گفته ی این خودروساز سایش سطوح را پایین تیز می آورد. براساس اظهارات نیسان با کاربرد از این جنس روکش دیگر به هیچ نوع روغن و روان کننده ای نیاز نیست و همین مورد کیفیت نهایی بسیار بالاتری را جهت می شود که از نظر زیست محیطی بی قراری مزیت محسوب می شود. درون سمت دیگر نیسان اقدام به برنامه ریزی بسیار پیشرفته ای روی ربات های مورد استعمال کرده که جهت می شود مداقه بسیار بالایی داشته باشند و خویشتن در چونی ساخت قطعه بسیار مؤثر است.

در حال مجهز هنوز فاحش نیست که آیا نیسان می خواهد روش اشاره شده را به مرحله ی تجاری برساند خواه نه؛ اما خودروساز ژاپنی به تحقیقات خود برای نیکوترین زیرفون کردن این نوع روش تولید ادامه خواهد داد.بیشتر بخوانید:خودروهای برقی آئودی براساس چهار پلتفرم تولید خواهند شدشارژر شوهردار خودروی برقی با قیمت ۴۹۹ دلارفناوری تشخیص رهرو پیاده خودرو کارایی کافی نداردخودرو برقی و مفهومی نیسان IMk معرفی شدپیکاپ نیسان تایتان ۲۰۲۰ رونمایی شد

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آموزش|وبینار|جوجه کشی| مولد|پرواری|دستگاه جوجه کشی |جیره نویسی|اسکورینگ نسیم پاییزی سيب سرخ تو کوری نمی بینی چقد سنگینه این بار/ یه روزی کم میارم میگم خدانگه دار ... خدمات اینستاگرام دانلود رایگان مرکز توانبخشی ایران زمین SOHEIL SALIMI | Director of Cinema مردم جنوب