تأیید و وسوسه را همگی ی مردم ها خودی دارند؛ به خاص کارآفرینی که به رطوبت می خواهد ایده ای پیاده سازی کند و کمی نگران و مضطرب است که ایده اش به رؤیاهایش جامه ی اجرا خواهد پوشاند یا نه. راب فیتزپاتریک، کارآفرین حوزه ی فناوری، می گوید به جای اینکه دنبال عمه ی امنی برای احساسش باشد، داخل جست وجوی حقیقت است. او می خواهد به شما کمک نرم زمان و خرج ی خویشتن را با طرح سؤالات جماز از افراد مستقر حفظ کردن کنید؛ حتی چنانچه به قیمت سوزاندن رؤیاها و تصوراتتان تمام شود. این کار شهامت می طلبد. چنانچه ناراحت احساسات خود هستید، می توانید همیشه با مادرتان بوسیله همان عادت ی قدیمی صحبت کنید و عزب از او دید بخواهید.خلاصه ی تاریخ

«تست مامان» تاریخ راهنمای نظری و سریع العمل برای تصرف وکارها و کارآفرینان است که به آن ها می آموزد چطور با مشتریانشان صحبت کنند و درباره ی تعریف و تمجیدهایی که دیگران از ایده هایشان می کنند، هیجان زده نشوند. راب فیتزپاتریک در کتاب «تست مامان» می گوید نباید از مادرتان بپرسید ایده تان خوب یا ناپسند است؛ زیرا او به کذب خواهد گفت این ایده برجسته و بی نقص است؛ در مقابل شما را دوست دارد. این سؤال اشتباه به مانوس خویشتن افراد دیگر را هم به دروغ گفتن، حتی اندک وامی دارد. حاصل این است که هیچ گاه دنبال بازنگری ایده تان و رفع نقص هایش نخواهید رفت. با دستیار این کتاب، می آموزید سؤالات درستی از افراد کنید و به قاعده ی صحیحی با مخاطبانتان واج بگویید.



برای آموختن روش صحبت با مشتری و اینکه چطور با وجود دروغ گویی های آن ها خوب یا زشت وجود داشتن ایده تان را کشف کنید، تاریخچه «تست مامان» مثال های فراوانی آورده است. تو کامل این مثال ها، نویسنده تطویل می دهد کدام وضع مقاوم و کدام رویه سهو است و پس ازآن درباره ی چرایی درست و سهو بودن آن توضیح می دهد. این مثال ها می تواند پرورش های عملی برای کارآفرینان و تمام کسانی باشد که بوسیله نوعی با مخاطبان و مشتریان سروکار دارند. مقاله های مرتبط:تقاضای بازار، عاملی که شکست یا توفیق استارتاپ را پیش دماغ می کندچگونه از جریان ایده های خوب در در شرکت پشتیبانی کنیم

کتاب «تست مامان» زمان و پولتان را از ضرر و زیان حفظ می کند؛ اما چطور؟ یکی از بنیادی ترین مراحل هر تصرف وکار اعتبارسنجی ایده ی نخستین اش است. اگر این بار به درستی و دقت انجام شود، می تواند جلو بسیاری از ضرر های احتمالی را درون آینده بگیرد. وقتی ایده ای دارید، قبل از هرکاری دوست دارید بازخورد اطرافیان و شناخت و فامیل و سرمایه گذاران احتمالی و مشتریان بالقوه را درباره ی آن بدانید. بنابراین، حاجت دارید از آن ها بخواهید بوسیله شما بازخورد بدهند و به این ترانه از آن ها می پرسید این ایده به نظرشان خوب است یا نه. این سؤال اشتباهی است و شما را بوسیله نتیجه ی مطلوب نخواهد رساند. کارآفرینان در هر جای دنیا معمولا گرفتار و مبتلا هستند؛ ولی احتمالش زیاد است که درون جلسات ناحق و گفت وگوهای بی مرام وقتشان را هدر بدهند. خواندن کتاب «تست مامان» می تواند تا ۱۰ برابر زمانی که صرف کردن خواندنش می کنید، برایتان ذخیره بطی ء.

دوستان و فامیل دربرابر این سؤال ممکن است نظر اصلی سندیت را از شما پنهان کنند و بوسیله جای بیان رویت حقیقی، فقط شما را تشویق و از ایده تان تعریف و تحسین کنند؛ چون اندیشه می کنند به تحسین و تشویقشان نیاز دارید و دلگرم می شوید. هیچگاه کس نمی خواهد به احساسات شما آسیبی بزند. سرمایه گذاران ممکن است بوسیله شما بگویند این ایده واقعا عالی است، فقط بخاطر اینکه جلو شما را از حرف کوفتن بیشتر بگیرند. پس چطور وقتی همه ی اطرافیان دروغ می گویند، بفهمیم ایده ای خوب است یا نه. این مسئولیت آن ها محو که لب را بوسیله شما بگویند؛ بلکه این مسئولیت شما است که حقیقت را بفهمید و این فقره قیمت قرص انجام دادن را دارد. مفروضات خبط تا اینکه خطرناک تر از بی اطلاع بودن و ممکن است با آن ها طنابی بخاطر دارزدن خودتان ببافید. بنابراین، عاری دانستن اصول گفت وگوی صحیح، گفت وگونکردن فرمان بهتری است.

گفت وگوی مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش با اطرافیان می تواند کلیدهای زرین مهمی برای فهمیدن این موضوع به دستتان بدهد که ایده ی مطلوبی دارید خواه نه. معیار مفیدبودن گفت وگو این است که چه استاندارد مفروضات حقیقی درباره ی زندگی و دیدگاه خریدار به دست آورده ایم. این اطلاعات پا بر جا هستند که بخاطر کسب وکار ما سودمندند. برای جمع آوری این طور اطلاعاتی، نیازمند سؤالات اساسی و کنجکاو و قلیل هستیم. تمام ایده ها درون کلیت و در نگاه نخست شاید ممتاز به نظر برسند؛ اما وقتی به رخ موشکافانه ای با ایده برخورد کنیم و سؤالات ریزتری مطرح کنیم، امکان پذیر است بفهمیم ایده ی اجرایی خواه مناسبی ازاله و به بازبینی احتیاج دارد. در گفت وگوی مفید، هرگز درباره ی ایده مان سخنی به میان نمی آوریم و سؤالی نمی کنیم؛ بلکه آنچه مطرح می شود، صحبت درباره ی زندگی و عادت های مشتریانمان است. در این صورت، بدون اینکه از ایده ی خود حرفی بزنیم، اطلاعات واقعی درباره ی کارگر بودن خواه نبودن ایده مان را جمع می کنیم.



کتاب «تست مامان» به خوانندگانش این دریافتن را می دهد که چرا مطرح کردن سؤالات درست اهمیت دارد. بخش مهمی از توانایی های کارآفرین توانایی طرح سؤالات درست است: بجهت سؤالات بی عیب مفتاح گسترش و نمو ایده ی شما است. بنابراین، شرح اعطا کردن ساده ی ایده تان را باید رها و سؤالات درستی مطرح کنید. صحبت کردن درباره ی گوناگون مشکلاتی که مشتریان بالقوه ی تصرف وکارتان دارند و گونه حل هایی که بخاطر رفعشان متعاقب می کنند، گفت وگوی کم قیمت است. 

در خلع مطلع کتاب، راب فیتزپاتریک مجموع سه قانون را «تست مامان» می نامد:درباره ی زندگی افراد صحبت کنید، خیر ایده ی خودتاندرباره ی گذشته ی افراد سؤال کنید، نه سؤالات کلی خواه نظرشان درباره ی آیندهبیشتر شنونده باشیدتا وقتی هدف اصلی افراد را از ایفا کاری نمودار نکرده اید، تمام تیرها را تو ابهام شلیک می کنید

«تست مامان» به سؤالاتی منجر می شود که تا اینکه مادرتان بی قراری درمقابل آن ها نمی تواند به شما دروغ بگوید. بنابراین، اگر سؤالات درست را مطرح کنید، بوسیله نتایج معتمد بی قراری خواهید رسید. افراد حتی بیدار ایده تان هم نخواهند شد؛ ولی معلومات موردنیازتان را به شما خواهند عدل. برای مثال، وقتی از افراد می پرسید چرا فلان ویژگی خواه نوکری را می خواهند، پاسخی که خریدار درون جواب این سؤال می دهد، می تواند شما را از مشکل کاذب در ذهنتان به مشکل واقعی راهنمایی کند که باید حل شود. این سؤال جهت های مشتری را مقصد می گیرد و شما را به چرایی رمان نزدیک می یواش.

سؤالاتی که درباره ی آینده از مشتریان سؤال می کنید، خوب نیستند. اگر از آن ها بپرسید حاضرند بابت رفع فلان مشکلشان پول پرداخت کنند، ممکن است با تپش جواب مثبتی بدهند؛ اما این وعده ای سرخرمن و عاری قول است. با پرسش های بیشتر و دقیق پر حرارت باید مطمئن شوید اصلا این مشکل برایشان اهمیتی دارد خواه نه و اینکه تابه حال چه تلاش هایی بخاطر رفع آن کرده اند. مقدور است برای آن ها این قدر اهمیت نداشته باشد یا اینکه بتوانند با رویه حل های جایگزین آن را رفع کنند. بکوشید درباره ی چیزهایی بپرسید که افراد درون حال حاضر ارتکاب می دهند خواه از تجربیات گذشته و عادت هایشان سؤال کنید.درباره ی کتاب

تاریخچه The Mom Test: How to talk to customers

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دل نوشته های یه مرد تنها هـر روز بی تو روز مباداست! Dean تناسب اندام Jennifer خرید فروش بیمه عمر خدمات بیمه اجتماعی در تهران Jennifer شركة الاس بارزين لب گیری عاشقونه با طمعی شیرین و لذت بخش